• تقویم روزنامه فرهیختگان ۱۳۹۹-۱۱-۱۹ - ۰۹:۴۰
  • نظرات روزنامه فرهیختگان۰
  • 0
  • 0
ترابیان در گفت‌وگو با «فرهیختگان»:

ترابی برگشت تا جبران کند/ از مدیران غیرفوتبالی نباید انتظار قرارداد حرفه‌ای داشت

من فکر می‌کنم وقتی او در میان این همه پیشنهاد، پرسپولیس را انتخاب کرده، یعنی برگشته که آن روزها را برای هواداران پرسپولیس جبران کند.

ترابی برگشت  تا جبران کند/ از مدیران غیرفوتبالی نباید انتظار قرارداد حرفه‌ای داشت

به گزارش «فرهیختگان»، چند صباحی بود که هواداران پرسپولیس در حسرت شنیدن یک خبر خوب از باشگاه‌شان بودند و هربار هم اخبار ناامیدکننده و نگران‌کننده بود که از ساختمان این باشگاه به بیرون درز می‌کرد و البته نتایج نه‌چندان درخشان این تیم و گل‌خوردن‌های آنها در دقایق پایانی حسابی روی اعصاب هواداران سرخ رژه می‌رفت و آنها رفته‌رفته امید خود را برای اینکه روزهای خوب چندسال گذشته را در لیگ بیستم شاهد باشند، از دست داده بودند، اما به‌نظر می‌رسد ورق برای سرخ‌ها برگشته و همه‌چیز دست‌به‌دست هم داده تا دوباره این تیم پله‌پله خودش را به شرایط ایده‌آل برساند و هوادارانش را امیدوار کند که در هفته‌های آتی اخبار خوش و نتایج درخشانی را از پرسپولیس در رقابت‌های پیش‌رو ببینند. بعد از حل شدن مشکل بدهی به دستیار کالدرون و بودیمیر دیروز خبر رسید که بالاخره مهدی ترابی در باشگاه پرسپولیس حاضر شده و با این تیم قرارداد جدیدی را به امضا رسانده تا در 1.5فصل آینده پیراهن سرخ را بر تن کند. درخصوص بازگشت او به جمع سرخ‌ها با پیشکسوت سرخ‌ها که سابقه بازی در خط حمله را دارد، تماس گرفتیم تا نظرش را درخصوص این انتقال جویا شویم. گفت‌وگوی «فرهیختگان» با رضا ترابیان را در ادامه از نظر می‌گذرانید.

ترابی با عقد قراردادی به پرسپولیس پیوست. باتوجه به عملکرد این بازیکن در قطر فکر می‌کنید این انتقال می‌تواند برای پرسپولیس مفید باشد؟

قطعا باید این اتفاق را یکی از اتفاقات خوب چندوقت اخیر پرسپولیس بدانیم. مهدی بازیکن به‌دردبخوری است که قطعا می‌تواند به درد گل‌محمدی بخورد. او بازیکن فوق‌العاده‌ای است که البته به‌نظر من در انتخاب تیم قطری‌اش تاحدودی بی‌دقتی و عجله به‌خرج داد و باعث شد نتواند شایستگی‌هایش را به نمایش بگذارد. او می‌توانست با صبر و تحمل بیشتر از تیم‌های اروپایی پیشنهادات خوبی دریافت کند و در آن تیم‌ها موفق باشد. لیاقت مهدی بیشتر از لیگ ستارگان قطر بود و او پتانسیل حضور در باشگاه‌های بهتری را داشت.

اما حالا هم مشخص نیست که او بتواند در پرسپولیس همان روند گذشته را از خود به‌نمایش بگذارد.

قطعا نقش کادرفنی در برگرداندن ترابی به روزهای اوج خود بسیار تعیین‌کننده است. پرسپولیس حدود 2هفته زمان دارد تا ازلحاظ روحی و روانی در تمرینات روی این بازیکن کار کند و ریکاوری خوبی برای او درنظر بگیرد تا بار دیگر او به روزهای خوب خود برگشته و بتواند عصای دست کادرفنی در لیگ جاری باشد.

شاید انتخاب اشتباه ترابی و حضور در لیگ قطر تاحدودی زمان را از این بازیکن گرفت و او دیگر نتواند خودش را به فوتبال اروپا برساند.

اتفاقا من برعکس این موضوع فکر می‌کنم. او می‌تواند بازهم در پرسپولیس خوش بدرخشد و مجددا از این باشگاه به‌عنوان سکوی پرتاب خود استفاده کند. مگر جواد نکونام و مسعود شجاعی هم اول به لیگ امارات نرفتند و بعد از آن راهی اوساسونا شدند؟ اتفاقا توانستند سال‌های سال در این تیم بازی کنند و خوش بدرخشند. ترابی هم می‌تواند در پرسپولیس ریکاوری خوبی انجام دهد و بار دیگر نام خود را بر سر زبان‌ها بیندازد. به‌نظرم او در بهترین زمان ممکن راهی پرسپولیس شده است، چراکه این تیم در خط حمله ضعف دارد و حضور ترابی می‌تواند هم به خودش و هم به پرسپولیس کمک کند.

برخی هواداران پرسپولیس از جدایی ترابی به آن شکل هنوز ناراحت هستند و نتوانسته‌اند این اتفاق را هضم کنند.

این مسائل در فوتبال حرفه‌ای طبیعی است. من فکر می‌کنم وقتی او در میان این همه پیشنهاد، پرسپولیس را انتخاب کرده، یعنی برگشته که آن روزها را برای هواداران پرسپولیس جبران کند. درست است که ترابی زمان بدی پرسپولیس را ترک کرد، اما این را هم باید توجه داشت که حالا هم در بهترین زمان به پرسپولیس برمی‌گردد، چون پرسپولیس به‌شدت از کمبود بازیکن رنج می‌برد و حضور او برای یحیی یک موهبت است. ترابی بهای آن جدایی را هم با عدم درخشش در العربی پرداخت کرده است و به‌نظرم حالا باید هواداران پرسپولیس از او حمایت کنند تا مجددا شاهد درخشش او در ترکیب تیم باشیم.

با بازگشت مهدی ترابی و بخشیده شدن عیسی آل‌کثیر، شرایط خط حمله پرسپولیس را در نیم‌فصل دوم چگونه ارزیابی می‌کنید؟

من فکر می‌کنم این 2 بازیکن بتوانند زوج خوبی را با هم تشکیل بدهند، ضمن اینکه مهدی عبدی هم هست و یحیی حتی می‌تواند در برخی از بازی‌ها به ترکیبی با 3 مهاجم فکر کند. از آن مهم‌تر این است که بازیکنان می‌توانند به پست‌های اصلی خود برگردند. به‌طور مثال، احمد نوراللهی می‌تواند به پست هافبک دفاعی برگشته یا وحید امیری دیگر مجبور نیست در نوک حمله بازی کند و بدین‌ترتیب دست یحیی برای چیدمان تیمش هم باز می‌شود.

به‌عنوان سوال پایانی، مدیران پرسپولیس نباید در بستن قرارداد با این بازیکن دقت بیشتری به خرج می‌دادند تا اتفاقات قبل تکرار نشود؟

درباره چه مدیرانی حرف می‌زنیم؟ مدیرانی که اصلا نمی‌دانند فوتبال چیست! آنها وقتی می‌آیند تازه باید یاد بگیرند که فوتبال چیست و چند نفر برای آن بازی می‌کنند. حتی نمی‌دانند اسپانسر کیست و کارش چیست. از این مدیران نمی‌توان انتظار داشت که بیایند و قراردادهای حرفه‌ای ببندند. اگر مدیران فوتبالی دوره‌دیده راس کار باشند، از زیروبم این مسائل باخبر هستند و می‌توان انتظار داشت که قراردادهای حرفه‌ای ببندند.

نظرات کاربران
تعداد نظرات کاربران : ۰

یادداشتهای روزنامه فرهیختگانیادداشت

سایه‌روشن‌های تغییر نسل در تیم ملی؛

جوان‌گرایی چگونه حاصل می‌شود؟

امیر کریمی؛ فرهیختگان آنلاین:

اوسمار-پرسپولیس و بازسازی اعتماد

محمدرضا ولی‌زاده؛ فرهیختگان آنلاین:

بیم و امیدهای استقلالِ نکو

محمدرضا ولی‌زاده؛ فرهیختگان آنلاین:

آدم‌های اشتباهی و اقتصاد بیمار فوتبال ایران

محمدرضا ولی‌زاده، فرهیختگان آنلاین؛

اسکار برای انتخاب ارزان اوسمار!

محمدرضا ولی‌زاده، خبرنگار فرهیختگان آنلاین:

بیم و امیدهای تیم ملی فوتبال

واگذاری دو باشگاه سرخابی رهاسازی توسط دولت است؛

تداوم اشتباه در واگذاری سرخابی‌ها

هومن جعفری، خبرنگار: 

شهروند، مافیا و تک‌تیرانداز

حاشیه‌نگاری بازی پرسپولیس و استقلال تاجیکستان؛

ساکن طبقه بالای آزادی

محمدرضا حاجی‌عبدالرزاق؛

فرصتی تاریخی برای بازیکنان استقلال

پیمان اسدیان، خبرنگار:

هانگژو، سنگ محک ورزش ایران

حاشیه‌نگاری بازی پرسپولیس و گل‌گهر سیرجان؛

این گزارش می‌توانست واقعی باشد!

هومن جعفری، خبرنگار:

تیم المپیک و مصلحت

مجید خاتونی، کارشناس مدیریت و جامعه‌‌شناسی ورزش:

ورزش کشور باید با منافع و اعتبار ملی همسو شود

مسعود فروغی، سردبیر «فرهیختگان»؛

درویش، مترجم و رونالدو؛ سنگ ریاکاری بر سر ما

کسر امتیاز و جریمه مالی سپاهان به شرط رعایت انصاف و عدالت برای همه تیم‌ها به نفع فوتبال است، سیاسیون آدرس غلط ندهند

آزمون بزرگ فوتبال ایران

محمد زعیم زاده، جانشین سردبیر؛

آقای کاردرست، آقا پژمان عزیز! دمت گرم +فیلم

هومن جعفری، خبرنگار گروه ورزش:

بهشت خیرین گمنام

هومن جعفری، خبرنگار:

این خرابه حاصل عملکرد شماست!

هومن جعفری، خبرنگار:

آینده ترسناک است

مجید خاتونی؛ کارشناس مدیریت و جامعه‌شناسی ورزش

انحصار در قانون نویسی، تعرض به حقوق ذینفعان فوتبال

محمد زعیم‌زاده، جانشین سردبیر روزنامه فرهیختگان:

ما همه بیرانوند هستیم؟

فرهیختگان بررسی می‌کند؛

گره انتخاب سرمربی استقلال کجاست؟

مواجهه فدراسیون با منتقدان؛

از طارمی هم شکایت کنید! 

مسعود فروغی

قلب مشترک

خبرهای روزنامه فرهیختگانآخرین اخبار